onsdag 6 mars 2013

Livet efter detta



Efter att mormor dött frågade mamma mig om jag verkligen - verkligen! - trodde på att man kom till en himmel och där fick träffa sina kära igen. Ja. Det gör jag.
Min tro på och till Gud är ovillkorlig och fullständig. 
Inom den finns tron på livet efter detta. Att vi kommer till Gud.
Att vi blir förlåtna för alla våra synder.
Att alla, ALLA, är välkomna dit, men att vi också kommer att stå till svars.
Jag tror på att vi där kommer att träffa nära och kära. 
Jag tror på att det är en fantastisk plats och att man får frid.
Hur man än varit, hur man än levt sitt liv, vilka val man än tagit... så får vi frid hos Gud.
Jag tror på att det är de som blir kvar som lider, som får kämpa.
För den som går, är kampen slut.
Tiden som vi har här på jorden är så fjuttig i det stora hela.
Varje människa är så uppfylld av sitt eget liv, som till slut bara kommer att bli en liten punkt i historien.
Evigheten väntar där efter.

Det tror jag på, verkligen.



/Emelie

1 kommentar:

  1. Så fint. Å så tryggt att bära den övertygelsen.
    Kram

    SvaraRadera