söndag 20 januari 2013

Min tur att välja bok!

Efter ett litet uppehåll i Bokcirkeln är jag tillbaka och nu är det min tur att välja!
Men Gud vad svårt det var..!
Jag känner någon slags konstig press att välja något bra. Det finns en hel del böcker jag vill läsa, men många av dem vet jag att min mamma Asta redan har läst.

Jag har valt en roman som jag, lite överraskande, blivit nyfiken på. Som kanske inte är min typ av berättelse egentligen, men som lockar mig, just nu. Som verkar lite lättsam och lättläst, men inte banal.

Jag har valt "Öster om Heden" av Viveca Lärn (som skrivit böckerna om Saltö).
Jag föreslår att den ska vara utläst och recenseras om fyra veckor, söndagen den 17 februari.
Känns det okej?


/Emelie



4 kommentarer:

  1. Kul att få läsa en Viveca Lärn, skulle jag inte valt själv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är ju det som är så roligt med bokcirkel! :)

      Radera
  2. *ler* Hej fina, kloka Emelie! Ser fram emot att läsa - har för längesedan läst Lärn, men kommer inte ihåg henne... Skall bli intressant!

    Kram - och du, hoppas du och bebben mår väl!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vi mår bara bra! Jag har aldrig läst henne, men ÄLSKADE serien Saltö! Så om den är bra kanske man skulle ge sig på dem böckerna i sommar... om jag hinner med mellan blöjbytten och amning! :) Kram!

      Radera