måndag 28 januari 2013

Kärlek

Musiken tillhörande dessa vackra ord spelades på vår bröllopsdag... lite över fem månader sedan. Det känns som igår. Älskar dig Mike!

Look into your heart, you will find
there's nothin' there to hide.
Take me as I am, take my life.
I would give it all, I would sacrifice.

Don't tell me it's not worth fightin' for,
I can't help it, there's nothin' I want more.
You know it's true...
everything I do, I do it for you.




Jag kan inte ens gå
utan din luft i mina lungor.
Jag kan inte ens stå
när du inte ser på
och genomskinlig grå blir jag
utan dina andetag

Min klocka har stannat.
Under dina ögonlock
fladdrar drömmarna förbi.
Inuti är du fjäderlätt och vit.

Och utan ett ljud,
mitt hjärta i din hand
har jag tappat bort mitt språk
det fastnar i ditt hår.
 
 
 
 
 

 

2 kommentarer: