tisdag 26 februari 2013

Lina 24 år



En gammal bild från 2009, som jag snodde från hennes Facebooksida. Tyckte den var så fin! 

Idag fyller min i ålder närmsta syster 24 år. Grattis grattis grattis gumman! 

Nu kan jag inte låta bli att skryta lite... 
Hon är så fin min Lina. När vi var små kunde vi tjafsa om allt och inget. Trots att det bara skiljer två år på oss och att vi kunde ha varit väldigt jämlika, så var jag väldigt mycket storasyster och och hon väldigt mycket lillasyster. Jag tyckte att hon alltid snodde mina leksaker, att hon förstörde min ordning i det gemensamma rummet och att hon alltid lyckades få våra föräldrars sympatier med sina ledsna hundögon. 
Sedan vi flyttade hemifrån träffas vi tyvärr inte så ofta. Vi har båda så fullt upp med våra egna liv. 
Vi är så olika, men har därför ett stort utbyte av varandra... så ser jag på det. 
Vi kommer nog alltid att se olika på många områden, men det är mångfalden i en syskonskaran som skapar dynamik.
Lina har alltid varit väldigt engagerad i allt hon gör. Bestämmer hon sig för någonting, så driver hon igenom det. Jag tror att hon har förmåga att göra precis vad hon vill med sitt liv. Hon är fantastiskt ambitiös och produktiv i sitt jobb... med den drivkraften kommer hon att uppnå stordåd. Det är jag säker på! Hon är full till bredden av åsikter, tankar och funderingar. 
Att genom hennes blogg följa dessa är, för mig som storasyster, en stor glädje och jag blir så stolt!

Nu är hon förlovad, med sin älskade Tobbe. 
De är så fina tillsammans och jag längtar till den dagen de gifter sig... jag hoppas att (till skillnad från vad min familj fick då jag gifte mig) vi alla får vara med på deras dag. Men än är inget datum bestämt, vad jag vet! 
Jag önskar dem all lycka tillsammans! 

Och jag önskar dig världens bästa födelsedag denna onsdag den 27:e februari 2013. 

Puss & kram 
/storasyster
                                                              
 
 




3 kommentarer:

  1. Åhh va fint Emelie :) Tack så mycket! :) Synd att vi inte kunde ses när du var här senast, men nästa gång hoppas jag! Puss och kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det hoppas jag också gumman!
      Det är inte alltid lätt att tajma in allting.
      Hoppas att du hade en fantastisk dag!
      Puss puss!

      Radera
  2. Hello, yeah this article is truly good and I have learned lot
    of things from it about blogging. thanks.

    Here is my web page - work from home business

    SvaraRadera