fredag 8 juni 2012

Frågelista om allt möjligt















Min lillasyster http://petronellaloden.blogspot.se/ utmanade med en frågelista. Är lite sen med att svara, men här kommer den till slut!

Vilken är den härligaste dialekten? Varför?
- Göteborska! Den är vald till Sveriges sexigaste dialekt. Den är glad, positiv och ja... härlig!
Dessutom är det väll något tryggt med den, då stora delar av familjen pratar göteborska.


Vilken är den värsta dialekten? Varför?
- Värmländska. Mina fördomar kommer fram... usch vad hemsk jag är! Men tänker bara på vargmördare som super och svär!

Top 5 bästa artist/band:
1. Winnerbäck
2. Lisa Ekdahl
3. Melissa Horn
4. Coldplay
5. Kent

Om du inte har barn; vad kommer din första dotter/son heta?Det är faktiskt lite hemligt... jag vill inte att någon ska "stjäla" mina namnidéer!

Vad var din favoritlek som barn?
Jag lekte alltid att jag var äldre än jag var... och gjorde saker som jag trodde att man gillade då. Under en lång period lekte jag att jag var 16 år. Då pratade jag i telefon och sminkade mig.

Vad beställer du för pizza? Vad innehåller den?
Alltid ciao ciao (utbakad). Oxfilé, champinjoner, lök och massor av pressad vitlök. Här i Stenungsund finns den godaste varianten av denna underbara pizza.

Top 3 favorit färg:
Beror på vad... kläder, tapeter, dukar, blommor... men rent allmänt skulle jag säga svart, grönt och lila.

Beskriv dig med 10 ord, utseende och personlighet:
Vuxen, romantisk, allvarsam, analyserande, debatterande, lyhörd, känslig, inkännande, blond, rultig.

Vilket parti kommer du rösta på i valet 2014? Varför?
Socialdemokraterna. Skulle kunna rösta på vänsterpartiet eller miljöpartiet också. Är lite mer vänster än vad sossarna är egentligen och miljöpartiet känns mer modernt är S. Men jag vill ha ett rött styre och då är Socialdemokraterna det enda alternativet. De står för rättvisa, jämlikhet och sysselsättning.   

Vilken färg har din tandborste?
Rosa. :)


Tack Nella för en rolig lista!

/Emelie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar