onsdag 14 november 2012

Fitta! Hora!


   

Här har vi de tre små rara, svenska pojkarna vars hobby är att supa sig fulla, springa runt på stan och skrika skällsord efter oskyldiga människor. De är Sverigedemokrater, medlemmar i partiet som är till för alla. Som har rensat i de egna leden. Som bytt ut Hitlerstövlarna mot kosymen och som vill framstå som vilket parti som helst.
Ni har väll hört storyn? Erik Almqvist har med Christian Westlin och Kent Ekeroths påhejande kallat en man för blattelover, Soran Ismail för icke-svensk och fitta, att Sverige inte är hans land och en kvinna som gått emellan för hora. Ekeroth var dum nog att filma alltihop. Almqvist var dum nog att ljuga om händelsen, för att sedan påkommas med byxorna nere. Nu är han avsatt och tycker hemskt synd om sig själv, hävdar att han inte minns. Nej, eller hur?!

Jimmy Åkesson har naturligtvis tagit tillfället i akt att framstå som en ängel, tagit avstånd från sin kompis och babblat på som vanligt. "Det här är inte vad partiet står för". "Det är enskilda individer". Bla, bla, bla... är det verkligen någon som går på detta?!

Sverigedemokraterna är landets tredje största parti. Fler svenskar inbillar sig alltså att landets alla problem kan lösas genom minskad invandring, än att det krävs gröna lösningar för att rädda planeten (exempelvis). Åkesson är mer trovärdig än Romson och Fridolin. Jag har svårt att förstå. Det konstiga är att jag inte hör om någon i min närhet som hejar på Sd. Beror det på att de inte vågar yttra sina åsikter öppet eller att de finns i andra kretsar? Visserligen är den typiska väljaren en ung, outbildad, kriminell, arbetslös man och jag känner inte så många sådana. Men ändå... då det är det tredje största partiet så borde ju ett par stycken på min arbetsplats lägga sin röst på dem... rent statistiskt. Men i så fall är de tysta.

Frågan är... borde det vara brottsligt att vara korkad? Jag skulle aldrig någonsin umgås med en Sverigedemokrat. För mig röstar en Sd-väljare inte bara på fel parti, utan är en rasist och kvinnohatare. Jag vill inte beblanda mig med sådana personer. För mig är det ofattbart att det finns så många hatiska människor i vårt land. En del av dem måste ju bara var korkade? Obildade, patetiska och fega. Eller? Men är det ett försvar? Kan man få vara hur dum som helst och komma undan med det? Kan en röst på Sverigedemokraterna bortförklaras med att "han/hon föstår inte bättre".
Jag anser att man måste ta ansvar för sin röst. Har du röstat på Reinfeltd får du ta ansvar för att trygghetssystemet monteras ner! Röstar du på Åkesson får du ta ansvar för att rasismens fula nylle får ta större plats i vårt samhälle.
Förstår du inte bättre... ta för fan ansvar och sätt dig in i politiken!

/Emelie

1 kommentar:

  1. Vet du inte om att det är demokrati i sverige,så vi får rösta på vem vi vill,alla behöver inte vara sossar fast många har det önsketänkandet. Kan en röst på Sverigedemokraterna bortförklaras med att "han/hon föstår inte bättre". detta var en lågt stående varelse som uttrycker sin önskan..röstar på Reinfeltd .men kan tänka att andra kan ha olika åsikter.........

    SvaraRadera